PENGARUH KUALITAS PRODUK DAN CITRA MEREK TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN SMARTPHONE XIAOMI SERTA DAMPAKNYA PADA KEPUASAN KONSUMEN

  • Nur Dianah
  • Henny Welsa

Abstract

The purpose of this study is to describe the effect of product quality and brand image on purchasing decisions smartphones Xiaomi, the effect purchasing decisions on consumer satisfaction smartphone Xiaomi, the effect of product quality and brand image to satisfaction consumers smartphones Xiaomi, and the effect of product quality and brand image together on purchasing decisions smartphones Xiaomi and customer satisfaction.
This research is classified in research exspost facto. Its population is a student at the Faculty of Economics University Sarjanawiyata Tamansiswa that are currently using or have used a smartphone Xiaomi and samples for the study of 100 people. Methods of data collection is done by using the media questionnaires, while data analysis techniques using multiple linear regression analysis were supported by detrminan coefficient F test and T, and classical assumption test consisting of multicoloniarity, heterocedasticity test, and test for normality and path analysis.
The results showed that the quality of the product does not affect the purchase decision Xiaomi smartphone, brand image influence on purchase decisions Xiaomi smartphone. Product quality, brand image affects customer satisfaction while purchasing decisions do not affect the Xiaomi smartphone customer satisfaction. Taken together the product quality and brand image influence on purchasing decisions and consumer satisfaction Xiaomi smartphone.

Keywords: product quality, brand image, purchasing decisions, customer satisfaction.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Akbar, K. (2013). Analisis Pengaruh Harga, Brand Image dan Atribut Produk Terhadap Keputusan Pembelian Handphone Atau Smartphone Samsung Jenis Android (Studi Pada Mahasiswa Universitas Diponegoro). Unpublished Skripsi S1, Universitas Diponegoro, Semarang.
Bachriansyah, Rizky A. (2011). Analisis Pengaruh Kualitas Produk, Daya Tarik Iklan, dan Persepsi Harga Terhadap Minat Beli Konsumen Pada Produk Ponsel Nokia(Studi Kasus Pada Masyarakat Dikota Semarang). Unpublished Skripsi S1, Universitas Diponegoro, Semarang.
Dewi, Leonardo, Hasiholan, Maria (2016). Pengaruh kualitas produk, kepercayaan terhadap keputusan pembelian dengan kepuaan konsumen sebagai variabel intervening (studi kasus pada susu bebelac di giant hypermarket Karangayu Semarang. Journal of Management Vol 2 No 2.
Ghozali, I. (2011). Aplikasi Analisis Multivariate Dengan Program IBM SPSS 19. Semarang: Badan Penerbit Universitas Diponegoro.
Hartono, A., Wahyono. (2015). Pengaruh citra merek dan kualitas produk terhadap kepuasan konsumen melalui keputusan pembelian sebagai variabel intervening. Management Analysis Journal 4 (2).
Isyanto, Eman, Herligiani. (2014). Pengaruh kualitas produk terhadap keputusan pembelian handphone blackberry pada mahasiswa ekonomi universitas singgaperbangsa Karawang. Jurnal Manajemen Vol 9 No 4.
KBBI Online. Dari https://www.kamusbesar.com/kemudahan . Diakses 13 Oktober 2016.
KBBI Online. Dari http://kbbi.web.id/populer . Diakses 13 Oktober 2016.
KBBI Online. Dari http://kbbi.web.id/modern . Diakses 13 Oktober 2016.
Kotler, P. (2003). Manajemen Pemasaran. Jakarta: Pt Indeks Kelompok Gramedia
Kotler, P. (2004). Marketing Insights From A to Z. Jakarta: Penerbit Erlangga.
Kotler P., Keller, K, L. (2009). Manajemen Pemasaran. Jakarta: Penerbit Erlangga.
Lidya, Lisabeth, Agusta. (2013). Kualitas Produk, Strategi Promosi dan Harga Pengaruhnya Terhadap Keputusan Pembelian Kartu Simpati Telkomsel di Kota Manado. Jurnal EMBA Vol 1 No 4.
Sugiyono. (2013). Statistika Untuk Penelitian. Bandung: Penerbit Alfabet.
Sussanto, H., Handayani, W. (2013). Pengaruh atribut produk terhadap keputusan pembelian handphone samsung galaxy series. UG Jurnal Vol 4 No 5.
Tambunan, K. (2012). Analisis Pengaruh Citra Merek, Persepsi Kualitas dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian Bandeng Presto (Studi Kasus Pada Konsumen Bandeng Presto di Semarang). Unpublished Skripsi S1, Universitas Diponegoro, Semarang.
Ujang, Patricia, Andi. (2015). Pengaruh Itra Merek, Harga, Kualitas Produk Dan Gaya Hidup Terhadap Keputusan Pembelian Handphone Blackberry Gemini (Studi Kasus Pada Mahasiswa Mahasiswi Fe Universitas Padanaran Semarang. Jurnal Manajemen Pemasaran. PP 1-16.
Wikipedia.(2016). Dari https://id.wikipedia.org/wiki/Reliabilitas . Diakses 13 Oktober 2016.
Wikipedia. Dari https://id.wikipedia.org/wiki/Logo . Diakses 13 Oktober 2016.
Wiyono, Gendro. 2011. Merancang Penelitian Bisnis, Dengan Alat Analisis SPSS 17.0 & SmartPLS 2.0. Yogyakarta: UPP STIM YKPN
Published
2017-07-04
How to Cite
DIANAH, Nur; WELSA, Henny. PENGARUH KUALITAS PRODUK DAN CITRA MEREK TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN SMARTPHONE XIAOMI SERTA DAMPAKNYA PADA KEPUASAN KONSUMEN. Jurnal Manajemen, [S.l.], v. 7, n. 1, p. 30-40, july 2017. ISSN 2541-4348. Available at: <http://jurnalfe.ustjogja.ac.id/index.php/manajemen/article/view/240>. Date accessed: 25 nov. 2017. doi: https://doi.org/10.26460/jm.v7i1.240.