PERAN KEPERCAYAAN MEMBANGUN LOYALITAS
(Studi Kasus Kantor konsultan Pajak Albertus M Santosa)
Abstract
The purpose of this study are: (1) To know the influence of service and product quality to the level of trust (2) To know the effect of product and service quality to customer loyalty (3) To know the level of trust influence to customer loyalty. The population in this study are clients of Tax Consultant Office Albertus M Santosa. This research use purposive sampling sampling technique. The sample in this research is the permanent client in Tax Consultant Office Albertus M Santosa for at least 2 years. The formula sampling used the Slovin Formula. Data collection techniques using questionnaires. The analysis used is inferential analysis and path analysis. The research result concluded that : (1) The Service and product quality has a significant positive effect on trust level, (2) The Service and product quality has a positive effect significant to customer loyalty, (3) Trust levels have a positive effect significant to customer loyalty.
Keywords : Service quality, Product quality, Level of confidence, Customer loyalty.
Downloads

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Penulis yang menerbitkan jurnal ini setuju dengan persyaratan berikut:
- Penulis mempertahankan hak cipta dan memberikan hak jurnal publikasi pertama kepada Upajiwa Dewantara dengan karya yang secara bersamaan dilisensikan di bawah Lisensi Internasional Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 (CC BY-SA 4.0) yang memungkinkan orang lain membagikan karya tersebut dengan pengakuan dari karya penulis dan publikasi awal dalam jurnal ini.
- Penulis dapat memasukkan pengaturan kontrak tambahan yang terpisah untuk distribusi non-eksklusif dari versi terbitan jurnal tersebut (misalnya, kirimkan ke repositori institusional atau publikasikan dalam sebuah buku), dengan pengakuan publikasi awalnya di jurnal ini.
- Penulis diijinkan dan didorong untuk memposting pekerjaan mereka secara online (mis., Di gudang institusional atau di situs web mereka) sebelum dan selama proses penyampaian, karena dapat menyebabkan pertukaran yang produktif, serta kutipan karya yang diterbitkan sebelumnya dan yang lebih lama.