MANAGING PUBLIC SECTOR BUSSINESS
(LEARN FROM BATIK TRANS SOLO)
Abstract
Object: The objective of this study is to knows how can good managing Public Sector Bussines with understand the influence of marketing mix ( Product, price, place and promotion) on Passenger’s Satisfaction of Batik Trans Solo. This research was conducted in April 2016 with the object of research Passenger’s Satisfaction of Batik Trans Solo.
Method: Data were analysis using the software program 15.00 to test the validity and reliability, the classic assumption deviation, dual of regression, as well as the Determination Coefficient (R2). Predictor variables consist of product, price, place, and promotion. Dependent variable is only one, that is, Passenger’s Satisfaction.
Result: This research is a analysis quantitative study with a random sampling method. Data were collected by means of questionnaires with cluster method. The subject of this study are Passenger’s Satisfaction of Batik Trans Solo.
Conclusion: Based on the research, it can be concluded that marketing mix partially influences customer’s satisfaction with equation Y = 4,554-0,116X1+ 0,069X2 + 0,137X3 + 0,132X4 but simultaneous marketing mix does not influence Passenger’s satisfaction of Batik Trans Solo. The subject of this study are Passenger’s Satisfaction of Batik Trans Solo.
Keyword: Batik, Trans, Passenger, Satisfaction
Downloads
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Penulis yang menerbitkan jurnal ini setuju dengan persyaratan berikut:
- Penulis mempertahankan hak cipta dan memberikan hak jurnal publikasi pertama kepada Upajiwa Dewantara dengan karya yang secara bersamaan dilisensikan di bawah Lisensi Internasional Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 (CC BY-SA 4.0) yang memungkinkan orang lain membagikan karya tersebut dengan pengakuan dari karya penulis dan publikasi awal dalam jurnal ini.
- Penulis dapat memasukkan pengaturan kontrak tambahan yang terpisah untuk distribusi non-eksklusif dari versi terbitan jurnal tersebut (misalnya, kirimkan ke repositori institusional atau publikasikan dalam sebuah buku), dengan pengakuan publikasi awalnya di jurnal ini.
- Penulis diijinkan dan didorong untuk memposting pekerjaan mereka secara online (mis., Di gudang institusional atau di situs web mereka) sebelum dan selama proses penyampaian, karena dapat menyebabkan pertukaran yang produktif, serta kutipan karya yang diterbitkan sebelumnya dan yang lebih lama.